流著淚看《喜劇之王》

喜劇之王 (King of Comedy)

1999/2/11

導演:周星馳、李力持

演員:張栢芝、吳孟達、莫文蔚、成龍

  1. 一齣不是喜劇的《喜劇之王》,一齣道出了周星馳從影生涯的甜酸苦辣。
  2. 張栢芝無疑是最大的亮點,她的一雙會演戲的眼睛——天賦的本錢。 她跟周星馳的愛情戲做得夠細緻。一句,「你上次說會養我,真的嗎?」「當然是真的!等你回覆而已!」動人的。
  3. 戲中的尹天仇開班教人做戲,不是沒有意義的。尤其是那場教小生演黑社會收陀地,重點提到的是無論如何,都要投入角色。演員要演的,不單是做好應有的本份,更重要的如何挑戰一個非「本我」的角色,超然地演下去。小生是港大經濟系畢業的書生,怎麼能去收陀地呢?怎麼去演呢?這就是一個「超我」從構的過程,也是對每一個演員的挑戰。堅持演出,總會有回報。
  4. 屎,我係一督屎」這首歌,劉以達唱得真是憐天憫人,周星馳選了這首歌為整個主題,真是點中要旨。感慨一下自己,相互對照一下,唉…歌詞真好,跟我近日的心情惺惺相惜。「長路 孤單路 永不歸路」……長路漫漫!
  5. 這是周星馳自編自導的首齣電影,票房沒有以前的轟動,相比其他電影也較少人提及。批評者針對片中過份賣弄「專業演員」這個題旨,甚至乎有人批評這是周星馳向「無厘頭」的對抗——以此來標示自己的「專業」。其實,周星馳怎會這麼簡單呢?多次重覆又重覆強調「專業」兩字,正正是反諷當下的「非專業」,專業在周星馳能來說不是指真的演戲,而是演員的自我修養、演員對這個工作的態度。導演一天沒說「cut」,演員都要演下去……還有,多場周星馳自嘲的對白,黑色幽默運用得讓人感慨悲涼,諷刺中的自嘲更是在周星馳電影系列中最動人的。
  6. 一個人,一齣戲,一句詞,一輩子,一束追光,一片黑暗與光榮的關係。 

  7. 除了流淚之外,記住周星馳開首的兩句台詞:

    努力!——
    奮鬧!——
 屎,我係一督屎 : mp3
 

屎我係一督屎 
曲:劉以達 | 
詞:謝立文|編:劉以達

屎我係一督屎     自出世開始    你吃香蕉我做臭屎   命中早注已難移
屎我係一督屎  命比蟻便宜 你坐Benz我挖鼻屎   自知死也再難移 
長夜  星稀夜   屎坑中過夜
問你可知道  人生短? 快樂更短?!

屎我o地一堆屎 賺取快樂時 你我既相識也就共歡   儘管一切太便宜 
長路 孤單路 永不歸路
問你可知道 誤解多? 侮辱更多?! 

低我在最低底   賤比撮爛泥 你踢我一腳卻鬧我呀媽   爛屎不准向上爬
 
只盼望有一天 願跑到田園   去到花間我伴花 願躺花底看嫩芽 
只盼望有一天    爛屎化肥田   化作春土更護花 漫天花香送晚霞
化作春土更護花 漫天花香送晚霞
屎我系一督屎   花我願化花香
屎我系一督屎   花我願化花香

 


  1. 咖哩啡都搵d專業Do架!

  2. 一日未嗌cut,都要演下去,呢d 就係我講o既專業精神。

  3. 「你個死咖哩啡!」「其實我係一個專業的演員o黎」

  4. 小姐,就算你一要叫我咖哩啡,可唔可以唔好加個「死」字係頭呢?

  5. 周:「咖哩啡唔係人咩?」
    吳:講咩呀?講大聲d!
    周:咖哩啡唔係人呀!!!做咩係要針對我o者!
    吳:你想知點解呀嘛?
    周:我想知點解呀?
    吳:…因為你無資格食呢盒飯。成日懶叻咁四圍教人做戲,學人講理論,教人扮黑社會收陀地,簡直係侮辱「演技」呢兩個字呀!….超,係阿叔面前講演技!
  6. 張:多謝晒喎老細!
    周:喂!
    張:點呀?
    周:走啦?
    張:係呀…
    周:去邊呀?
    張:返屋企喏!
    周:跟住呢?
    張:返工喏!
    周:唔返得唔得呀?
    張:唔返你養我呀?
    合:笑
    周:喂!
    張:又點呀?
    周:我養你呀!
    張:你養掂你自己先啦!傻仔!
    周:(苦笑!)
    張:(痛哭……..)
  7. 無論你睇唔睇得起我都好,我都係一個演員!
  8. 阿尹生呀,正如娟姐講呢,你係一個專業的演員,我地一定會安排另外一個角色去比你演出o既!唔該晒!
    周:請問係咩角色呀?
    你就做o個個律師啦!o拿,咁你就要抽多d時間去熟讀劇本,熟讀對白,做多d準備功夫o既啦!
    周:請問有幾多句對白呀?
    你係有三句對白o既?
    周:噢,請問係邊三個對白呀?
    第一句係「吓?」
    周:吓?
    第二句係「哦!」
    周:哦!
    第三句係「你扯吧啦!」
    周:嗯,我明白。我返去。對唔住!
    阿尹生呀,你介唔介意比翻份劇本我地呀?
    ……
    阿尹生呀,麻煩你除翻套禮服O黎呀,我地會有衫比你換O既!
  9. 幾好呀!第一次擔正做男主角,GOOD TAKE!
  10. 做咩呀你?天都黑晒,電話又無個,煮唔煮你飯好呀?你著成咁做咩呀?又做主角?嗱,我唔理你,你做主角又好,做咖哩啡又好,你都要養我一世O架!O黎,試下!睇下O岩唔O岩?哇!紅色o既!唇膏o黎o既!你去滾呀?!嗱我今次比多條生路你行,再有下次我唔比飯你食o架!行啦!望咩望?唔gui呀?還拖呀笨!
    周:飄飄,我愛你!
  11. 算啦,其實我對演戲都係無乜才華o既,我都係做翻觀眾好d!

屎撈人主頁:http://www.excreman.com

This entry was posted in Stephen Chow. Bookmark the permalink.

4 Responses to 流著淚看《喜劇之王》

  1. Marpha says:

    我也是看喜剧之王看到哭的, 柏芝真是天生的演员.

  2. Yvonne says:

    看来我是错过了这么好看的电影,借我看看!!

  3. saying says:

    超勁鍾意張柏芝響呢套戲既演出,一個演員第一部戲竟有如此表演,還可以再要求些甚麼?所以其後即使張柏芝勁多負面新聞,也無損我愛看她演戲。而《喜劇之王》嘛,整齣戲也是一個荒謬的反諷,特別是娟姐通知周星馳不用他做男主角,導演問他要回劇本,然後周與導演角力似的拉著那劇本,你可以看到他們的手在演戲!快點看《西遊記》上下集吧!

  4. K says:

    絕對同意。張栢芝後來的「星願」裡面也做得超好。我下一個要看的是逃學威龍系列。西遊記嘛,等下嘛。我喜歡的很多,西遊記不是那麼前的呢!

Leave a Reply

